Bir bilgisayar mühendisi için programlama dili, öğrendiklerini sınadığı, deneyler yaptığı bir laboratuardır ve mühendisler deneylerini, kestiremedikleri sonuçları gözlemlemek için değil, öngördükleri sonuçları doğrulamak için yapar...

Elmas Avcısı [XNA - Oyun]

Bizi tercih eden her öğrenciye tablet veriyoruz.
www.iste.edu.tr
2 boyutlu oyunlar ile ilgili temel kavramları uygulayarak öğrenmek amacıyla hazırladığım 2 boyutlu basit bir oyun.
Elmas Avcısı - XNA Oyunu
Test edildi: Windows 7
Gereksinimler: Microsoft .Net Framework 4
XNA Framework 4
Son sürüm: 1.0.0
İndirmek için: tıklayınız

Microsoft'un 2004 yılında duyurmuş olduğu ve 2010 yılında 4. versiyonunu yayınladığı XNA isimli araç seti yardımıyla, Visual Studio ortamında Windows, Windows Phone veya XBox'lar için 2 veya 3 boyutlu oyunlar hazırlanabiliyor.

2 boyutlu kaplamalar, 2 boyutta çarpışma ve zemin algılama gibi oyun geliştirme ile ilgili bazı kavramları uygulayarak öğrenmek amacıyla XNA ile basit bir oyun hazırladım. Oyun, bölümleri 'Bolumler.txt' dosyasındaki bilgileri okuyarak yükler. Amaç öğrenmek olduğu için çok fazla bölüm hazırlamadım; oyunda sadece 4 bölüm var ve bu bölümler bitince oyun da bitiyor. 'Bolumler.txt' dosyasına yeni bölüm eklemek istenirse aşağıdaki formata uyulması yeterli:

Karakterin başlama konumunun x koordinatı
Karakterin başlama yönü (-1: sola, 1: sağa)
Yerleştirilecek nesneler (XKoordinatı_YKoordinatı_Puan_NesneTipi)
(Her bir nesne bilgisinin sonuna bir satır geçiş karakteri yerleştirilmeli)

Yazılan bölümler alt satır geçişleri ve * karakteri ile ayrılmalı. Ayrıca bölüm dosyalarında tas(taşlar), zehirli(mantarlar), elmas(elmaslar) ve kapi(çıkış kapısı) olmak üzere 4 nesne tipi tanımlanabilir. Puan değerleri nesne tipleri için oldukça önemli. Elmaslara ve kapılara pozitif puan değerleri, zehirlilere negatif puan değerleri ve taşlara da 0 puan değeri verilmeli...

Son olarak, belli oluyor biliyorum; karakteri Paint ile çok özen göstermeden çizdim. Diğer simgeler www.iconarchive.com sitesinden, ses efektleri de oradan buradan...

Sayfayı
Yayın tarihi: 26 Ocak 2012 Perşembe, 09:11
Anahtar kelimeler: xna oyun geliştirme, csharp oyun, elmas avcısı

Yorum Gönder

 
Yorumunuzu -1. yoruma yanıt olarak gönderiyorsunuz. Yanıtlamayı iptal etmek için buraya tıklayabilirsiniz.

 

Yorumlar

Onaylanmış yorum bulunmuyor.
 
 
Sayfa 37 sorgu ile 0.013 saniyede oluşturuldu.
Atasoy Blog v4 © 2008-2017 Hüseyin Atasoy